Dag: 9 mars, 2013

Rabarberpolisen reder ut begreppen

Det står en falukorvsring i min ugn.
Jag gör så ibland.
Sen fryser jag in i portionsbitar.
Rabarberpolisen i ett nötskal.

bild

Och jag bloggar i tid och otid.
När jag kom ut från psyket 79 köpte jag mig en gul skrivmaskin
Jag tänkte skriva mig frisk.
Och jag skrev dagbok.
Min eländiga dagbok och lite till.
Sen slutade jag och mitt färgband torkade ut.
Jag skrev bara julkort och matlistor.
30 år senare börjar jag twittra och facebooka.
Och blogga.
Så förlåt mig somliga rader.
Jag försöker bara reda ut begreppen.
Jag har kommit i fredliga avsikter.
Så nu vankas det falukorv i rabarberpolisen lugna vrå.
Just saying.

Påskrevision

Jag gjorde inventering av påsken.
Internrevision med betoning på pynt.
Det saknas ris. 

bild 1bild 3bild 5bild 2

Blåkulla i all ära men jag har fått smak på oblaten.
Ifjol var jag i kyrkan på långfredagen.
i år satsar jag på mässa.
Påsken är ett drama.

bild

Påsken var fordom kinapuff, pumaskott och häxpipor. 
Samt ettöres.
Så eldades det med julgranar.
Vi var stans bästa skridskoåkare och hade den vackraste påskelden.
Vi bodde i Bågen och var ett stolt patrask.