Du och jag, Mona….

Mona och jag.
Vi är årsbarn.
Jag gillar Mona.
När jag rotade efter kuvert fann jag en hälsning jag glömt bort.

DSC_0001

Då skrev jag brev till makthavare och annat löst folk.
Nu ska jag skicka ett brev till min bror.
Med utskrifter av tidtabellen Skara – Skövde.
Sa jag inte att min multiskrivare skulle komma väl till pass.

DSC_0043 (2)

Jag ringde och skrev till folk och fä.
Det var vi den tidpunkten rock´n´rollen dog.
Då talade jag med Christer Ulfbåge.
Och skrev till Mona.
Jag gillade dem alla.

DSC_0054

När jag tvättat klart åker jag till staden och köper pomeransskal.
I ett komplett hem saknas varken urkärnare eller pomeransskal.
I ett komplett hem spirar pelargonen och ögonbrynen är ansade.
Jag har en urkärnarnar.

DSC_0024 (2)

Jag är medlem i Piratpartiet.
Hoppas de behandlar sina företrädare bättre.
Rabarberpolisen tror på frihet.
Rabarberpolisen är en sosse i förskingring.
Jag hörde Mona i Radion.
Hon var invald i nån slags idrottsstyrelse.
Det är bra.
Låt inga gubbar vid ett sunkigt övergångsställe jäklas med dig. Go´förmiddag!

Lämna en kommentar