Pour un flirt

Visa mig dina singlar och jag ska säga vem du är.
Cd-skivan var ett fördärv.
De bäst LP-skivorna gjorde 1973.
Jag har aldrig varit en singel-människa.
Egentligen.

2013-12-03 18.15.23

Gitarrsolot på lowdown är grymt.
Två skivor med Lalla Hansson är noterbart.
Idag har jag bakat bröd.
Det blev en doppbulle.
Kan meddela att osten smälte när jag åt av det nybakade brödet.
Och att det smakade anis, fänkål och pomerans.

2013-12-03 17.15.06

Att baka bröd är nog det meningsfullaste man kan göra.
Förutom att måla tavlor då.
I kväll är det bandy på TV.
Villa BK är laget i mitt hjärta.
Troligtvis löser jag ett korsord samtidigt som jag surfar en smula.
Det är fullt fokus på ingenting.
God afton!

9 reaktioner på ”Pour un flirt

        1. Jag har ätit vegetariskt förr också, men nog har jag ätit köttbullar och skinka också i mina dar. Men julbord är bara för mycket oavsett vad man är van att äta. Tyckte nog bäst om fru Jansson. Tycker fortfarande det är gott.

          Gilla

        2. Det låter vettigt…jag hoppas mamma lagar lutfisk..en tradition vi har..men det har blivit lite si och så med det av förklarliga själ. Hoppas hon får ihop det i år. Jag själv äter med måtta och sans! 🙂

          Gilla

Lämna en kommentar