Don´t let me be lonely tonight

Jag fick ett samtal från redaktören.
Har du Horns tegelbruk, frågade hon.
Varsågod, sa jag
Resten får ni läsa i tidningen.
Truly sparade några skorstenar till er, min trogna vänner.

IMG_4210

Hade en pannkaka kvar sen igår.
Åt med andakt och yoghurt.
Zara Larsson har kommit ut med en sprillans ny låt.
Det hörde jag på radion i natt.
Kan inte på rak arm komma på att jag hört något sämre.

IMG_4216

Ska kolla på Vem tror du att du är.
Själv härstammar jag från Kaukasus. 
Min mamma var Mohikan och pappa var Kosackhövding.
När Maria och jag har gift oss ska vi öppna skola vid floden Don.
Där ska vi undervisa stäppens döttrar och söner i svenska och rysk litteratur.

IMG_4214

Ännu har jag inte tänt levande ljus.
Mammas samarit ringde och pratade.
Vissa fäster man sig extra vid, sa hon.
Nu ska de plocka bort kodlåset på lägenhetsdörren.
Imorgon är det tisdag….just sayin`.

God kväll!

2 reaktioner på ”Don´t let me be lonely tonight

  1. Önskar dig och Maria all lycka och hoppas att ni får ha ett härligt liv tillsammans
    Många kramar från mig som läser här varje dag.
    Många kramar
    Grethe

    Gilla

Kommentera

