Allah är stor

Nån usling hade snott ventilgummit på mammas cykel.
Hur kan man vara så nedrig.
Nåväl; gud gav oss apostlahästar.
Vi traskade iväg till kyrkogården, bror min och jag.
Nu har vi bestämt en plats för vår kära mors sista vila.

IMG_20150918_135035

Så var det det bouppdelning.
Jag tänker aldrig bli brännvinsadvokat.
Lagar och paragrafer är till för att brytas.
Kan väl inte säga att jag blev klokare.
Lägger mina ekonomiska intressen i vår herres försorg.

IMG_20150918_135436

Det som skulle göras blev gjort.
Tog en fika på Gustafssons.
Vi hittade nycklarna till postfacket och 500:-.
Nu ska bara lägenheten städas ur.
Allting kommer att bli bra.

IMG_20150918_135018

Om Gud vill och byxorna håller.
I vilda västern hängde de cykeltjuvar i närmsta träd.
Kosackerna var ena riktiga hejare på två hjul.
Det är sånt man får vet om man läser skönlitteratur.
Nu ska jag parkera mig i tv-fåtöljen.

God kväll!

Kommentera

