Feber og is

Här är ett meddelande till alla ventilgummitjuvar.
Jag kommer att röka ut er ur era hålor, jaga er och föra er till rättvisa.
Jag håller er ansvariga för det som hänt.
För övrigt har jag ont i halsen.
Man kan undra var det ska sluta.
Det går bra att tycka synd om mig.

IMG_20150920_085640

Solen strålar och kyrkklockorna ringer i Sankt Matteus kapell.
Årets första förkylning pockar på uppmärksamhet.
Mot brunbyxor och baskilusker kämpar gudarna förgäves.
Jag sväljer och suckar djupt.
Tänker inte ta någon beprövad huskur.
Cold turkey har alltid varit min melodi.

IMG_20150920_085728

Ett litet barn tultar omkring på gården övervakad av en stolt rökande morfader.
Att röka cigarett är mer regel än undantag i mina kvarter.
Själv känner jag mig bara ynklig.
Ska masa mig ner till affären.
Det sägs att glass hjälper mot det mesta.
Fan tro´t, sa Relling.

God morgon!

2 reaktioner på ”Feber og is

Kommentera

