Out of time

Den mödosamma vägen hem.
Målet är Södra Ryd.
Mina välbekanta kvarter.
Tryggheten i kaoset.
Mitt eget lilla makrokosmos.

IMG_8648

Ta till höger vid kommunhuset.
Sen är det bara att vänta i evigheters evigheter på grönt.
Till vänster ligger Radio Skaraborg 100,3 MHz.
Om vindarna är västliga kan du känna matoset från Vallegrillen.
Så får du vänta på grönt igen.

IMG_8677

Eljest är det raka spåret.
Jag tog en fika utomhus idag.
Desperation och lättja.
Läste förstrött några sidor i min ryska klassiker.
Bestämde mig för att gilla oktober.

IMG_8684

Lugnet har återinträdd.
Rabarberpolisens tv-tips får bli Mattemorden.
Ska bespetsa mig på Landgång.
Sedan bums i säng.
I morgon är det fredag.

God kväll!

Kommentera

