Nils Hilmer Lofgren

Nu blåser det ner löv.
Har åkt alldeles för mycket buss.
Apostlahästarna känns ringrostiga.
Det blir till att njuta sitt otium.
Kanske jag tar en sväng till affären och köper glass.

IMG_8770

Såg Landgång igår och fällde en tår.
En grandios avslutning på en grandios serie.
Att säga jag älskar dig.
Glöm aldrig det.
Jag älskar dig.

IMG_8769

Lyssnar på Grin.
Om jag säger Nils Lofgren kanske polletten ramlar ner.
Solen skiner och det blåser i träden.
Funderar på dagens rätt.
Hur ska det gå med pepparkakshuset.

IMG_8772

Klockan är snart nio.
Jag tänker inte tvätta fönstren idag heller.
Däremot tänker jag flytta om i bokhyllan.
Det lutar åt ris.
Jag älskar dig.

God morgon!

2 reaktioner på ”Nils Hilmer Lofgren

  1. Det är tur jag har barn så jag har några (5) att säga just orden till ♥ Och så har jag Melle-ponken ♥ Inom snart ska jag får TVÅ barnbarn till. Tjolahopp. Vad jag VERKLIGEN behöver är att älska mig själv. Kram på dig Rabbe-mannaen. Önskar dig en maffig helg i kärlekens tecken.

    Gilla

Kommentera

