Vem tror du att du är, herr rabarberpolis

Min gamlamorfar var kosackhövding vid Hornborgasjön.
Han gifte sig med en mohikansquaw.
Resten har varit höljt i dunkel.
Nu vet jag bättre.
I mammas gömmer hittade jag hela tjocka släkten på en pergamentrulle.

IMG_20151003_180238

Polletter ramlar ner och pusselbitar faller på plats.
Vem är du, varifrån kommer du, vart är du på väg.
Mitt namn är rabarberpolisen och i ådrorna svallar kosack- och indianblod.
Kosan är ställt mot Hjo.
Där ska vi föda upp Basjkirhästar och undervisa ensamkommande flyktingbarn.

IMG_20151003_180221

För övrigt har det varit lugna gatan.
Vågar man slå på tv:n.
Risken är stor att man hamnar i nåt sunkigt galaträsk.
Tack vet jag den lätta underhållningen.
Eljest finns ju Öppet arkiv.

Go´kväll!

Kommentera

