På såphala klippor

Min ömma moder hade ca. en miljon foto i byrålådorna.
Jag ska kopiera dem alla.
En vacker dag ska jag skriva en bok om hur livet var som rabarberpolismamma.
Det fanns en tid då största lyckan var att åka till västkusten och fiska.
Sedan raserad välfärdsentusiasterna idyllen.
Allt handlar numera om multum.

PICT0079 - kopia (2)x

Jag lever och frodas på mitt dåliga minne.
En dag ska jag åter strosa på den bohuslänska graniten.
I allmänhet vid Fjällbacka; i synnerhet vid Långesjö camping.
Ibland drömmer jag om tång, blåmaneter och salta bad.
När makrillen gick till gällde det att hålla huvudet kallt.
Gymnastikskor är att föredra.

PICT0078-001x

Idag har jag kopierat 384 foto.
Jag har ett sisyfosjobb framför mig.
Pusselbitar läggs till pusselbitar och allt blir glasklart.
Man föds och man dör.
Däremellan fotograferar man för glatta livet.
Svårare än så behöver det inte vara.

God afton!

2 reaktioner på ”På såphala klippor

Kommentera

