Svart-vitt

Mannen knyter sin sko på gården.
En liten flicka tittar på.
Det är söndagsmorgon och allt är lugnt.
Borde röra på de gamla påkarna.
Blir nog att jag går igenom mammas gamla fotoalbum.
Jag har en vision.

IMG_8653

Naturen är i färg.
Såg dokun om Christina Lindberg.
Allt är inte som man tror.
Jag var ung på 70-talet och fattar fortfarande ingenting.
Sen dog rock´n´roll-musiken och resten är historia.
Paradoxens väg är vägen till sanningen.

IMG_8655

Imorgon ska jag åka till gamla Skara igen.
En sista röjning i mammas lägenhet och sedan torde vi vara klara.
Idag ska jag grotta ner mig i mossiga kort.
Mest nyfiken är jag på de från 60-talet.
Instamatickamerans förlovade tidsepok.
Livet var en gråskala och så kom Beatles styrde upp.

IMG_8651

Här i Södra Ryd är vi alla flyktingar.
Vinddrivna och tilltufsade av livets vedermödor.
1980 kom jag hit efter en vådlig bussresa över det mäktiga berget.
Invånarna var vänligt sinnade och med öppna hjärtan.
Nu är det dags att gå vidare.
Om Gud vill och byxorna håller.

God förmiddag!

 

 

Kommentera

