Tre gringos

Allt gick bra.
Lägenheten är säkrad.
Nu kan bror min göra som han vill.
Källarförrådet var inte roligt.
Det blir tippen direkt utan att passera Gå.
Nu är det urnsättning som står på agendan.

x

När vi var små bar alla gossebarn huvudbonad.
Glöm inte mössan, var alla mammors mantra.
Nej, kära mor, svarade vi och log pillemariskt.
Jag föredrog keps och kavaj.
På våren fick vi nya gymnastikskor.
Årets höjdpunkt var nog ändå när vaktmästaren satte upp gungorna.

PICT0061-001d

Nu har jag lagt kepsen på hyllan.
Att titta på gamla kort ger blandade känslor.
Vad jag minns levde vi ett gott liv.
Det var vuxenlivet som ställde till det.
Att bli människa är en svår konst.
Tror jag börjar komma till ro nu.

God afton!

Kommentera

