Captain Bobby Stout

+-0°; just sayin´.
Att åka utomlands har alltid inneburet Danmark för mig.
För övrigt är jag helt ovetandes om min omvärld.
Jag är både inskränkt och fördomsfull.
En gång var jag i Norge, om sanningen ska fram.
På det svart-vita 60-talet var Danmark ett dejligt land.
På hemvägen fick jag scharlakansfeber eller röda hund.
Det var i höjd med Skanör och Falsterbo.

PICT0084 - kopia (2)z

Folkvagnen var blå och sedermera röd.
Vi bodde i tält och levde livets glada dagar.
Jag måste skaffa pass.
En vacker dag ska jag gå utanför min komfortabla zon.
Aka Billingebygden.
Maria pratar om Kroatien.
De har i.a.f. satt på elementen.
Ser ut att bli en strålande dag.

PICT0096 - kopia (2)g

Jag tar cykeln till Elins Esplanad.
Förnödenheter ska införskaffas.
Kålrot och medicin.
Vad minns jag då från den mytomspunna danmarksresan.
Inget alls, om jag ska vara ärlig.
Det är tur att det finns bildbevis.
En gång ska jag berätta om den miserabla norgeresan.
Men det är en helt annan historia.

God morgon!

 

Kommentera

