Down and out in paradise

Handskarna värmde gott i kylan.
Köpte nya mys-pys-byxor.
Till helgen plockar jag fram pyjamasen.
Det är höst och jag fattar nada.
Det råder djungelns lag i glödlampsträsket.
Köpte en på 77 W.
Sånt hade aldrig gått för sig på Erlanders tid.

PICT0089 - kopia (2)

Möjligtvis i det dejliga Danmark.
Där åt man wienerbröd morgon, middag och kväll.
Jag skulle kunna tänka mig en tripp till Skagen.
Annars är det mest skräp med våra grannar i söder.
Snart sitter vi själva i den nationella morasen.
Far påstod att vi höll på att tappa bort den röda folkvagnen i Köpenhamn.
Bror min hade emellertid koll på läget redan på den tiden.

PICT0091-001

Allt löste sig till slut och vi kom hem helskinnade.
Kålroten blev till mos.
Det är höst, go´a vänner.
Rotfrukternas förlovade tidsålder.
Imorgon har jag tvättstugan.
På fredag kommer Maria.
Det går bra nu, herr rabarberpolis.

God afton!

Kommentera

