Fly mig en flanellpyjamas

Blåsten gjorde sitt.
Jag höll mig hemmavid idag.
Påtade med foto.
Tvättade tvätt.

PICT0077 - kopia (2)v

Kollade på en sunkig Hylands Hörna.
Röda fjädern; galornas gala.
Först rabbla han massa siffror i en timma.
Sen sjöngs det opera.
Så visades det trav, refererat av en Nordinare.
Sedan var det mera siffror och opera.
Ömsom tal och ömsom musik.
Galor var inte bra då och galor är inte bra nu heller.

PICT0086 - kopia (2)v

Ska softa.
Snart är det helg.
Kan knappt bärga mig.
Tror jag tar den mörka pyjamasen.

God afton!

Kommentera

