Under the moonlight

Jag såg inte matchen och jag tittar inte på matchen.
Oss mäklare emellan.
Det börjar gå mot ett avslut.
Bouppdelningen är godkänd och bekräftad.
Ska ringa imorgon om tid för urnsättning.
Det är mycket med det jordiska.

IMG_20151012_104639

I gamla Skara går allt sin gilla gång.
Pappa bakade våfflor.
Han är inte nöjd med järnet.
Vi lever i teflontiden.
Det var bättre förr.
Imorgon ska jag skaffa pass.

IMG_20151012_104516

Kastar ett getöga på televisionsapparaten.
Kim Källström går av planen.
En medioker figur i ett mediokert lag.
Mäklaren gick en runda i mammas lya.
I maj spricker bostadsbubblan.
Glöm inte var ni läste det först.

IMG_20151012_104712

Lyssnar på Dennis Wilson.
Känns lite ospecificerat.
Bror min och jag kommer överens.
Det blir en snabb affär.
Imorgon hoppas jag på vardagslunken.
En cykeltur i sakta mak och en stilla fika.

God afton!

2 reaktioner på ”Under the moonlight

Kommentera

