Hymens band light

Att beställa pass var en smal sak.
Tog 5 min.
Nu undrar vän av ordning; varför?
Bara för att jag kan.
För övrigt har hösten kommit med besked.
Det är drygt två veckor sedan vi förlovade oss.
Då gick vi bararmade, Maria och jag.
Minns det som det var igår.
Jag är förfarande lika kär.

IMG_9003c

Idag var det stendött på stan.
Fikade och läste ett kapitel.
Cyklade i sakta mak.
Köpte en skjorta på rea.

IMG_8838c

Jag kopierar och kopierar.
Mammas fotogömma sinar aldrig.
En märklig känsla.
Ett livsöde.

IMG_8853c

Klockan är redan åtta.
Det är inget på tv för en gammal stofil.
Tur det finn rock´n´roll-musik.
Nästa tisdag ska vi urnsätta mamma.
Livet är förunderligt och vidunderligt.
Imorgon tar jag det piano.
Lugn och kontemplation är påbjudet.
Foto ska kopieras.
Ingen ro och ingen vila.

Go´kväll!

4 reaktioner på ”Hymens band light

  1. ..ja, livet är vidunderligt…Kom i håg att skriva vid/ på fotona vem och var , och ungefärliga årtal..hastigt försvinner det annars..vet jag. God afton!

    Gilla

  2. Så väl jag känner igen mig nu med tanke på fotograferandet av gamla fotografier. Den sysslan ingår även i min vardag. Svärmor hade många fotoalbum och många bilder vet vi ingenting alls om. Men så är det..
    Godmorgon från frostriket!

    Gilla

Kommentera

