Amerikabrevet

Kan vara så att jag har Södra Ryds renaste fönster.
Passade på då inspirationen behagade infinna sig.
Vi konstnärssjälar gör inget på beställning.
Det skall stöttas och blöttas och ältas in absurdum.
Just sayin´

IMG_9209

                                                                                                      Concord n.h.
                                                                                                feb.1 1963

Kära Elsa.

Tack för ditt sista brev som kom före jul. Jag hade då inte slutat mitt arbete, men nu är jag hemma igen o har det ledigt. Jag har rakt ej något att göra, bara sitter o ser på TV. Jag mår godt o så göra Eleins familj. Glad att höra att alla äro friska hos eder. Jag förstår att du är ensam nu sedan din yngsta har gift sig med. Också är din son hemma igen från värnplikten. Är han färdig eller måste han gå tillbaka nästa sommar igen.

Vi hörer att ni har väldigt kallt över hela Europa med mycket snö. Hur är det i Sverige. Här är som vanligt i Nord-Amerika, men i Western är det värre. Till och med California o Florida just nu. Man hör ju alla nyheterna i TV.

Elin och Agnes titta in en dag denna veckan, när dom kommit till stan att handla. Dom var i Westra Concord men jag var satt i stan. Agnes har bil. Hon kommer rätt ofta.

Jag antar att det var bara släkten på bröllopet. Det blir många när de alla komma tillsammans. Renes dotter har fått en flicka, föddes 1 okt. 1962

Kära hälsningar från alla. Mathilda.

 

IMG_9223

Har avnjutit sex Tekniska magasin från 1981.
Det jag inte vet om Nippon är inte värt att veta.
Eftersom de saknar naturtillgångar får de jobba skjortan av sig.
Hela Japan är en enda stor kopia.
Jag fördrar original.

God kväll!

Kommentera

