Hey Fredrick

Idag är det fönstertvättarväder.
Det är ett smutsigt jobb, men någon måste göra det.
Någon råkar vara rabarberpolisen aka kanaljen.
Dimman ligger ännu tät över betongen.
Det är noll grader.
Jag inväntar varmare tider.

IMG_20151015_081732

Ska tvätta golvet också, men det blir en senare historia.
Att höststäda är inget kärt besvär.
Gardinerna får hänga kvar.
Halva oktober har gått och snart är det jul.
Lyssnar på Jefferson Airplane.
Nu bryter solen igenom.

IMG_20151015_081804

Jag använder diskmedel till fönsterputs.
Annars är jag som folk i allmänhet.
Självgod, egocentrisk och odräglig.
Tänker inte tvätta emellan; bra plocka bort några döda flugor.
Sedan blir det fotokopiering, kan jag tänka mig.
Svårt och svårt, sa Gustav Vasa.

God morgon!

2 reaktioner på ”Hey Fredrick

Kommentera

