Stand

Mörkret är kompakt.
Flitens lampa lyser dock i hemsamariternas lokaler.
Idag har jag fyra maskiner med tvätt.
Lika bara att börja veckan med en rivstart.
Sedan taggar vi ner.
Det finns så mycket att grunna på.

IMG_9503v

Termometern visar 0°.
Höstlöven singlar sakta ner mot marken.
Kajorna flyger i svärm.
Imorgon urnsätter vi mamma.
Sedan ska jag sörja med besked.
Mamma var min bästa vän.

IMG_9406v

Såg Dr Jekyll & Mr Hyde otextat.
Tur jag hade hört ljudboken med Ernst-Hugo.
Är totalt vilse i främmande språk.
Jag var för blyg i skolan.
Nu är allt för sent.
Nu är allt bra.

God morgon!

2 reaktioner på ”Stand

  1. ..inget är väl ‘ för sent’, men det är inte lika viktigt mer…det går ändå, har livet lärt..
    Hoppas nu morgondagen med mors stoft, går utan att ditt hjärta slits i tu..Åh, våra mammor…varje dag tänker jag på min mor också..Så mycket som glömdes att fråga och prata om…Ha en bra dag .hej.

    Gilla

    1. Tack Ann-Britt…man blir coolare ju äldre man blir.
      Jag fick trots allt några fina år med mamma…blev nästan som ett långsamt farväl den sista tiden. Må gott på det vackra Åland och Hey Hey!

      Gilla

Kommentera

