White line

Nån gång på 70-talet lockade biografen i Skara med Bond-festival.
Jag såg varenda film.
Nu har mina ögon och öron blivit gamla.
Senaste Bond-filmen är två och en halv timma lång.
Jag är inte imponerad.

IMG_0003

Det är ett par plusgrader.
Elsa har namnsdag.
Frid över min saliga mormors minne.
Jag kommer ihåg hennes telefonnummer.
Etthundraarton fyra fem.

IMG_0005

Däremot kommer jag inte ihåg mitt eget fasta.
Fröken Ur hade nittio femhundratio.
Funderar på att ringa Tony och Haijer i telefonboken jag hittade.
Eljest är jag en dålig telefonör.
Brukar få skällning för det.

IMG_0019

Vad göra en sådan här dag.
Bädda min slaf…laga mat.
Tror det tarvas en stilla fika på ett sunkigt café.
Hösten är inte att leka med.
Just sayin´.

God morgon!

Kommentera

