Funky town

Och inte särskilt kallt var det.
Åkte förbi graven och tände två ljus.
Farfar och farmor.
Om man tänker efter så är hösten mild och öm.
Sen kollade jag på handboll en stund.

IMG_0115

En gång spelade jag handboll i skollaget.
Jag var redan på den tiden ett missförstått geni.
Gillade aldrig att tävla.
Jag lirade på ren inspiration och för den goda sakens skull.
Träningen bedrevs under lektionstid.

IMG_0120

Det talades norska i arenan.
En skaraborgare förstår alla språk.
Idrott är inte längre en lek.
Allt handlar om pengar och pengar.
Jag fortsatte till Willys som numera heter Hemköp.

IMG_0122

Där tog jag en fika bland de andra gubbarna.
Aktiverad mitt medlemskap till betalkortet.
Handlade och cyklade munter hem igen.
Det ska väl vara allt.
Nu återstår att dåsa framför tv:n.

God afton!

2 reaktioner på ”Funky town

  1. Visst är hösten mild och öm! I går kväll vid sjutiden hade vi +8 grader.
    Handboll är en stor sport i västra Finland och lite i huvudstadsregionen också, men inte här som jag bor.
    Ha en fin söndag!

    Gilla

Kommentera

