Could this be love

Fundera på att slakta min basilika och göra pesto.
Måste ha plats för hyacinterna.
De där lila som luktar så starkt så ögonen rinner.
Doften gifter f.ö. sig fint med pepparkakshusets diskreta arom.
Efter Allahelgona kommer enligt traditionerna jul.
Dags att tagga upp.

IMG_0079

Pepparkaksdegen ligger i kylskåpet.
Jag provsmakar den varje dag.
Har inte bestämt mig om jag ska göra mig till åtlöje i år igen.
Ställa mig vid skampålen och konstatera att jag vann inte i år heller.
Att utsätta mig för den korrupta pepparkakshusjuryns spott och spe.
Fan tro´t, sa Relling.

IMG_0087

I Moraeus med mera pratar de bättre än sjunger.
Gud vad jag sakar bra låtar med bra artister.
Popmusik är kul men svårt.
Tror jag kör med mandel i peston.
Kanske jag lägger den på ett fiskblock i ugnen.
Idag tar jag det piano.

IMG_0080

Vi skriver november.
Vi präntar i gråare än grått.
Dags att ta på hatten och fälla upp kragen på trenchcoaten.
Alla årstider har sin tjusning.
Jag är skeptisk.
Snart kommer första snön.

God förmiddag.

 

 

2 reaktioner på ”Could this be love

Kommentera

