Show me the way

En gång i tiden var det fiskekrig mellan Island och Storbritannien.
Det pågick till 1976; ett efter Vietnamkrigets slut.
Som ett under förkom inget dödsfall i torskkriget.
Ca. 2 000 000 fick sätta livet till i det eländiga Vietnamkriget.
Troligtvis mer.
Från det ena till det andra.

IMG_20151103_175527

Blir Skara på torsdag.
Åt fisk och pommes frites till middag.
En underskattad kombination.
Glass och rabarberkräm satte punkt på festligheten.
Firade att jag sytt upp mina gardiner.
Präntar skräddare på visitkortet.

IMG_20151103_175724

Mitt olivträd har gått i ide.
Till nästa sommar kommer det digna av frukter.
Ska ställa ner pelargonierna i källaren.
Sedan känner jag mig redo för snö och kyla.
Det ryktas om en riktig ryssvinter.

God afton!

Kommentera

