What should be done

Tror jag tar en sväng och begrundar mammas gravsten.
Mammas gravsten.
Mamma är död.
Känns så overkligt.
Jag tror inte jag fattat; inte tagit in.

IMG_9455x

Tar bussen till gamla Skara.
Dags att avsluta bouppdelningen.
Begravningen och allt som hör till är klart.
Vi sätter punkt för denna nödvändiga process.
Utan mankemang.

IMG_9537x

Det är tid för eftertanke.
Jag sakna mamma.
Tänker ringa till henne mest varje dag.
Nu återstår bara minnen och en sten.
Ska kolla på stenen idag.

IMG_9674x

Klockan är nio och allt är väl.
En sista faktura och så är det klart.
Sen är det dags att flytta till Hjo.
Eller att åka till Kroatien.
Vi får gnabbas om det, Maria och jag.

God morgon!


 

4 reaktioner på ”What should be done

  1. Så FINA svartvita gamla foton ❤
    Det tar nog tid att ta in det där med din mor. Du kanske tänker tanken ibland "jag ska åka o hälsa på henne" eller "jag ska ringa och berätta det och det".
    Jag tror ni ses nån gång igen ändå.
    Kram!

    Gilla

Kommentera

