Rock´n´roll hoochie koo

Klockan är redan mycket.
Det händer att jag tar sovmorgon.
Hade tänkt ta en cykeltur.
Saliga äro de saktmodiga.

IMG_20151105_121442

Vaknade i natt och kände mig ensam.
Vaknade sen av sirener.
Lugnet råder igen i förorten.
Sippar kaffe och lyssnar på Rick Derringer.

unnamed

I media ältar brunbyxorna sin skit.
Det går tretton mordbrännare på ett dussin.
Det äcklar mig.
Mest äcklar mig deras sympatisörer.

IMG_20151105_121607

Luther säger åt mig att bädda sängen.
Måste ha frisk kylig höstluft.
Har tagit fram piroger till middag.
Så långt allt väl.

God morgon möss och människor!

Kommentera

