Notbladen låg utspridda i sängen

Om inte de nya hållplatserna vid det nya Willys är klara.
Då…då fortsätter jag till Ica Maxi.
Tar 6:an, ety vädret föreskriver icke cykling för morsgrisar.
Bespetsar mig på färdigskivad julskinka och vörtbröd.

IMG_20151125_074647

I natt drömde jag om en flyktingförläggning.
Min sänggranna var en Ungersk kompositör.
Annars kom de flesta från Mongoliet.
All hälsade artigt och tog i hand.

IMG_20151125_074748

Maria förser mig med sköna tröjor.
Har jag sagt att jag älskar henne.
Om allt går som det ska, ses vi i morgon.
Idag flyger kråkorna lågt.

God morgon!

2 reaktioner på ”Notbladen låg utspridda i sängen

  1. Jag tror att alla drömmer väldigt mycket och rätt märkliga drömmar nu. Säkert påverkas vi av
    allt som sker omkring oss.
    Och många av drömmarna handlar om liknande saker som dina. Både Uffe och jag kunde skriva långa romaner redan bara med drömmarna som grund.

    Det är ett sjå, både dag och natt.
    Ha det gott!

    Gilla

Kommentera

