Det lider mot jul

Känsla att vakna med snö.
Den.
Svisch rakt in i barndomen.
Första snön och varm O´boy.
Nu är jag vuxen och pyntar jag mitt hem med bambisar och en vinterhare.
Det är inte lätt att vara människa.
Tror jag ska ta en fika på stan.

IMG_3750IMG_20151128_124334IMG_20151128_124322

En säng ska bäddas.
Mat skall lagas.
Räkningar betalas.
Saker som vuxna gör.
Tror jag tar Musse Pigg-skjortan idag.
Det är inte lätt att vara människa.
Tror jag tar boken med mig.

God morgon!


 

2 reaktioner på ”Det lider mot jul

Kommentera

