Krossa kapitalismen lite grann

Julkalendern är en brutal skildring av det svenska klassamhället.
Den som förnekar det är både blind och döv.
Nu som då står konungahuset med entourage högst i kurs.
Lägst står vi som bor i Sveriges 8:e mest utsatta stadsdel.
Klassamhället är djupt rotad i den svenska myllan.
Att fördela jordens resurser mer demokratiskt är en stilla nåd att be om.
Igår löste jag medlemskap i partiet.

collagef

Så här ser snö ut.
Den är vitt och knarrar under skorna.
Idag ska jag ta bussen till staden.
Där skall jag söka med ljus och lykta efter Lions julsenap.
Om lyckan står mig bi skall jag vila min trötta ben på ett sunkigt café.
Julklappar lämnar jag därhän.
Dags att bädda sängen och knyta kängorna.

God morgon kamrater!

Kommentera

