Tjenare Eive Enström

Prosit och atjo.
Tvättstugan suger.
Upp som en sol och ner som en pannkaka.
Det är livet på en pinne.

IMG_0212

Jag ska inte klaga.
Vi hade en underbar jul, Maria och jag.
Lyckan står mig bi trots allt.
En liten förkylning stärker bara upp immunförsvaret.

IMG_0224

Sätter ihop en jul-playlist med Mauro och Amy.
Slumrade mig igenom natten lyssnande på radio.
Ska gå en runda till handelsboden.
Sen får det vara nog.

IMG_0225

Kan rekommendera Gåsmamman.
Får väl gräva djupt i Öppet Arkiv.
Såg en blänkare om Lorry.
Men först ska jag hänga tvätt ety torktumlaren var kaputt.

IMG_0236 

Det ser ut som solen tänker visa sitt muntra leende.
Själv tänker jag återgå till sängläge.
Kurera mig inför Julafton numro 2.
Det är synd att klaga.

God morgon!

5 reaktioner på ”Tjenare Eive Enström

Kommentera

