Stille nacht, hellige nacht

Känner mig trött, gammal och sjuk.
Jag stannar hemma imorgon.
Det får räcka med en julafton i år.
Girighet är alla lasters moder.

IMG_0268

Utanför skiner solen.
Det pågår en filminspelning i Södra Ryd.
Känns helt okej.
Alla historier behöver berättas.

IMG_0269

Jag sitter och småhuttrar men har ingen feber.
Ska bädda sängen och dammsuga.
Göra det traditionella julgodiset.
Så ska jag vila.

IMG_0270

Har reparerat taket på Badhytt III.
Att vara husägare är inget jag rekommenderar.
Efter helgerna ska jag göra mig av med mitt fastighetsbestånd.
Den dagen, den sorgen.

God morgon!


 

4 reaktioner på ”Stille nacht, hellige nacht

Kommentera

