I saw her standing there

Julen varar ända till annandagen.
Precis som min förkylning.
Sedan får det vara slut på ältandet.
Nu återstår bara kröning av årets pepparkakshuskonung.
Ren formalia om ni frågar mig.

IMG_0316

Borde köpt en ny jacka på mellandagsrean.
Afghanflunsan håller mig ännu i sitt järngrepp.
Kanske jag löser Melodikrysset om jag blir klar med mitt idisslande på bloggen.
Ska icke desto mindre se återstående episoder av Frk. Frimans Krig.
Saknar typ Lorry.

IMG_0315

Har lyssnat igenom alla gamla Beatles-skivor fram till Revolver.
Ibland bränner det till ordentligt.
Ska krama ur det sista av julmusiken.
Inget slår Ave Maria med en väloljad mezzosopran.
Rock´n´roll är ett vida begrepp.

IMG_0319

Gräset på gården är lummigt grönt och inbjudande.
Snart bryter solen igenom den grå molnslöjan.
Det blir en dag på stranden; not.
Ska byta lösenord på alla min konton.
Vardagslunken ser dig.

God fortsättning!

Kommentera

