I´ll cry instead

Trodde inte de kunde sänka min ringa pension något mer.
Men de kunde de.
Åt helvete med partiet.
Åt helvete med politiken.

IMG_0320

Frk Frimans Krig artade sig till ett kostymdrama.
Fint ska det va.
När kommer det snö.
Jag bara frågar.

IMG_0335

Har inte varit utanför dörren sedan julaftons morgon.
Borde gå mellandagsrea.
Borde gå och lägga mig.
Borde se på Stjärnorna på slottet.

IMG_0325

Missade småkronorna.
Nylanderponken hade visst blivit tacklad.
Livet är hårt men orättvist.
Tror jag ska fortsätta knota i tv-fåtöljen.

God afton!

5 reaktioner på ”I´ll cry instead

  1. ..aj, som ###, fick du sänkt pension…Kan jag då säja god fortsättning? Gör det iallafall!
    Och ni lär få snö snart. Inte vi, vi är tydligen för långt norrut..God afton.

    Gilla

  2. Har du redan fått pension besked det har inte jag men det blir ingen höjning tror jag.Det beror inte på nuvarande regering men på moderaterna jävla skitt
    Ha det gott

    Gilla

Kommentera

