All you need is love

Tack så jävla mycket.
Vi lever i landet medelmåtta och där bor medelmåttor.
Hur svårt är det att bygga ett pepparkakshus med tak, väggar och en skorsten.

”Tänk på att juryn lika gärna ser till rumslig charm som till konstruktionens svårighetsgrad.”

Tillåt mig småle.
Här är ett löfte från eder truly till mina kära läsare.

Jag tänker aldrig mer delta i nån korrupt pepparkakshustävling.

Återigen har den pastellfärgade barbieestestiken segrat över den stora och fördjupande konsten.
Det är en sorglig dag för världen i allmänhet och för Sverige i synnerhet.
Jag ska be att få rekommendera mig.

IMG_0374

På stan pågick en sunkig rea.
Köpte tangentbord till paddan.
Och en flaska prima badskum med lavendel.
Meddelas endast på detta sätt, älskling.
Fikade inte; jag repeterar….fikade inte.

IMG_0375

Imorgon har jag tvättstugan.
En påminnelse om livets förgänglighet.
Kollade en halv hockeymatch i eftermiddag.
Ska fortsätt och studera Röda rummet.
Så långt allt väl.

God afton!


 

Kommentera

