Mera gröt!

Vi har en alldeles egen tideräkning, min älskling och jag.
Den 26:e september ät det nationaldag.
Julafton inföll den 19 december i år.
När nyår infaller står skrivet i stjärnorna.
Vi är nämligen krassa.

IMG_2827

Bilderna är inte från rabatten.
De är från arkivet.
Har inte mer att fotografera i mitt enkla tjäll.
Förresten står väl julen mina kära läsare långt upp i halsen.
M.v.h. eder truly.

IMG_2846

Imorgon firas traditionellt nyår.
Här ute i betongen verkar det vara årets största dag.
Jag skall göra ett allvarligt försök att hålla mig vaken.
Maria talade om att skypa.
Vi lever i atomåldern; just sayin´.

IMG_2858

Risgrynsgröten står på spisen och väntar på att sätta sig.
Såg en sunkig hockeymatch på tv.
Vad som helst är bättre än årskrönikor.
Om det inte gäller ens egen förstås.
Då ska det blöttas och stöttas in absurdum.

God afton!


4 reaktioner på ”Mera gröt!

Kommentera

