Vårda ditt språk, Emanuel!

Jag åt en tekaka till frukost.
Med pepparsalami och till den drack jag ett glas mjölk.
Det är -4° och en klar himmel.
Ska plocka fram dammvippan.

IMG_2908

Har du sett Bertil din gamle tattare, frågad Emanuel.
Nu tvättar du näbben med tvål, sa jag.
Filmen om GW var lite för mycket GW.
Tror boken är bättre.

IMG_2967

Alla vägar bär till Varnhem.
Där finns ett lummigt fik där man kan vila sin trötta ben.
Årets sommar var ingen sommar.
Det tog sig emellertid mot slutet.

IMG_3045

Vi får 0,5 % i hyreshöjning.
Snart får man gå från både gård och stuga.
Borde skaffa hund.
Åtminstone en ny almanacka.

God morgon!


 

6 reaktioner på ”Vårda ditt språk, Emanuel!

  1. God morgon och god dag! JA, boken ‘ Gustavs pojke’ av GW var mycket bra, visst är han en konstig prick, och mycket intelligent.
    Nu är det + grader här, men Sibirienkyla lär komma..? hej.

    Gilla

  2. Jag gillar GW! Har inte läst just den boken, men andra. Skriver superbra! Och jag såg programmet om honom. 👍 Ska se om biblan har den där boken när det blir vardag igen. Om jag kommer ihåg det då.
    Önskar dig (er) en skön nyårshelg och ett gott 2016!

    Gilla

Kommentera

