Land i sikte

Saknar adventsstjärnan.
Du lyste upp kabyssen i min ringa lya.
Förövrigt känns allt ok.
Jag köpte D-vitaminer på burk.
Blotta tanken gör mig piggare.

IMG_20160104_181952

I kajutan lyser tvenne stjärnor året om.
Börjar känna mig färdig här.
36 år i en skokartong.
Nästa år firar jag jul i Småland.
Där skall jag somna med kinden i min älskades hand.

IMG_20160104_182029

Egentligen är månen femuddig.
Som en stjärna på himlapällen.
Jorden är platt som en pannkaka.
Vill bara ligga i ruffen och vila mina trötta ögon.
Känns som jag är klar här.

God afton!

10 reaktioner på ”Land i sikte

  1. Känner igen känslan av att vara färdig med något. Och då är det så det är. Snart nog händer något. Och allt faller på plats. Precis där det ska vara. Önskar dig allt gott.

    Gilla

Kommentera

