Bad luck

Vi lever i en plutokrati, var slutorden i Ettor och nollor.
Fan tro´t sa Relling.
Sverige är en skendemokrati som styrs av den kapitalägande klassen på folkets bekostnad.
Som redan de gamla nazisterna sa.
I morgon ska vi dela ut pengarna till folket, sa Leilla.

IMG_0458

Jag hade nöjt mig med en ringa höjning av min pension och evigt liv.
Huvudsaken är att man är varm inunder.
Samt ett gott hjärta och någon att älska.
Ett sunkigt café och en god bok.
Är det för mycket begärt.

IMG_0465

Trettondagen firar vi till den store komedianten Nils Poppes åminnelse.
Imorgon tar jag på mig vinterkängorna och åker till gamla Skara.
Far har beställt semlor.
Egentligen är disco den sanna arbetarmusiken.
Gärna den från 70-talet.

God afton!

Kommentera

