En blandad bomb

På radion Sverigeresan med Peje.
Hörde just värdens sämsta låt av världens sämsta typ band; One fuckin´Direction.
Nordkorea har sprängt en vätebomb.
Vet inte vilket som berör mig värst.
På min tid hette det atombomb.
Musiken var bättre förr.
Termometern visar -12°.

bad axvall

Sverigeresan är en kvarleva från forntiden.
Idag ska jag köpa ägg.
Punkt slut.
Får väl grotta ner mig i Öppet arkiv.

IMG_3123

Har du någonsin varit Dals Rostock.
Kajorna städar gården.
Jag har rotat fram understället i garderoben.
Om allt går enligt planerna åker jag till Skara imorgon.
D-vitaminerna har inte kickat in.
Det kommer att bli en lång och kall vinter.
Just sayin´.

God morgon!

2 reaktioner på ”En blandad bomb

  1. ..jamen fy ### för N- kor…. .Vi arma människor. Fortsätt med D- vitaminerna, det gör jag med. Vem vet hur det vore utan dem..God dag!

    Gilla

Kommentera

