To treat a friend

Kände inte igen frisören förrän han plockade fram kniven.
Den med blad från Libanon.
Jag rakar också, sa han.
Det vore ju fräckt med lödder och varma handdukar.
Som i en mossig gammal film.
När jag var ung blev jag aldrig nöjd hos barberaren.
Nu blir jag alltid nöjd.

IMG_20160111_095510

På sextiotalet hette frisören Pajen i Skara.
I somras pratade jag med hans fru.
När jag var tio vill jag ha Beatlesfrisyr.
Pajen tyckte vi skulle ha snagg.
Det sa jag aldrig till hans snacksaliga fru.
Nu mera säger jag bara klipp mig.
Tacka vet jag barberare med rakblad från Libanon.

IMG_20160111_095526

Testade ett nytt fik idag.
Varsågod och kom in, sa han i kassan.
Jag stod och velad i dörren på Redfellas.
Trivdes bra i den sunkiga miljön.
Humana priser och kaffet smakade gott.
Eljest drog det från ytterdörren.
Måste smälta intrycken.

IMG_20160111_095824

Tillbringade eftermiddagen i ryggläge.
Kollade en 2 tim lång konsertfilm med Bee Gees.
De såg nyktra och propra ut.
Börjar känna av en lättare januariångest.
Som ett brev på posten.
Jag tänker inte ta en överdos vitaminer.
Det är bara att bita ihop.

God afton!

4 reaktioner på ”To treat a friend

Kommentera

