Daydream nightmare

Slänger med ett par jackor när jag ändå håller på.
Att tvätta är som att vara i ekorrhjulet.
Det är ett sisyfosarbete.
Ett evig slit och släp.

IMG_20160111_095926

Det är ruby tuesday och fortfarande mörkt.
Jag ligger lågt och sitter still i kanoten.
Ska köpa mjölk och ost.
Laga mig en Ägg a la Skanör.

IMG_20160111_095934

Jag äger 11 kantstötta bowieplattor; alla i raspig vinyl.
Repigast är nog ändå Diomond Dogs.
Ziggy, Aladdin Sane och Pin Ups.
Idag lyssnar jag på Grace Slick.

IMG_20160111_095947

När Horace var sjuk läste han Turgenjev.
Mera intellektuella på TV.
Han trodde att det alltid skulle förkomma krig.
Nu ska jag koka ett ägg.

God morgon!

Kommentera

