Trevaren

En gång i tiden när jag mådde som sämst skrev jag en bok.
Världens patetiska dravel.
Jag ömsom skäms och ömsom rodnar när jag mödosamt tragglar mig igenom pekoralen.
Har kommit till kapitel 11.
Minns inte hur den slutar.
Jag var tjugo och hade 30 år av panikångest framför mig.
Kanske jag kan förstå.
Hitta brytpunkten.

IMG_20160112_175908

Ett sista vörtbröd.
Gamla reliker från en svunnen högtid.
I år infann sig julafton den 19:e.
Det viktigaste är ändå klockslaget; 15:00.

IMG_20160112_180147

Det var en fin säsong för julmusten.
Årets innovation var plåtburken.
Drycken smakar bäst rumstempererad.
Lär finnas delade åsikter om det.

IMG_20160112_180308

Jag tror på ett lyckligt slut.
Det trettioåriga kriget är över.
Vinångorna har skingrats och luften känns lätt att andas.
Om inte samhället kommer till dig får du gå till samhället.
Jag ångra allt och inget.
Det är alltid nuet som gäller.
Nu längtar jag efter min fröken.
Hoppas inte vädret lägger krokben.

God afton!

6 reaktioner på ”Trevaren

  1. Ja, det är nuet som gäller! ..Nu är det bara framtid…Framtiden är 30 år ..räknar jag med. Din är något längre. Lycka till med den.
    Förövrigt snöar det vådligt här nu.
    Goda dagar önskas !

    Gilla

Kommentera

