Fähunden

Först såg  jag Deutschland 83.
Det är så vi kommer att få det om tokstollarna röstar fram brunbyxorna.
Vill vi ha ett totalitärt samhälle.
Politiker och fjärde statsmakten gör i alla fall sitt bästa.
Gamla sunkiga DDR.
Åt helvete med fascisterna.

IMG_20160115_103401

Sen tittade jag på Legacy.
BBC borgar för kvalité.
Det handlade om intriger.
Spioneri och kontraspionage så man blev alldeles yr i bollen.
Tacka vet jag ryska klassiker.
Livet på tundran kan vara nog så komplext.

IMG_20160115_103412

Om ni undra hur det gick med dojorna.
Tji pjuck.
Provad och provade men rätta känslan infann sig icke.
Bättre tur nästa gång, herr rabarberpolis.
Semlorna kostade 10:- st. och tulpanerna 20:- för 7.
Ett erbjudande jag inte kunde motstå.

IMG_20160115_103424

Idag hejar vi på Pigge och Gnidde.
Knoll och Tott, Piff och Puff, Tom och Jerry.
Lisa och Sluggo, August och Lotta, Biffen och Bananen.
Det blir Fredrik och Filips år i På spåret.
Ska bara dammsuga innan jag bänkar mig framför TV.
Trevlig fredag alla möss och människor.

God afton!


 

2 reaktioner på ”Fähunden

Kommentera

