Sakta lägger båten ut från land

En gång fick vi frågan om vi ville köpa loss lyorna.
Alla sa nej.
Kanske vi setat på en en rund miljon nu.
Jag ångrar mig inte en sekund.
Borde inte Margot bo i palats.
Hon är ju vår fuckin´utrikesminister.
Bostadsbristen gör att folk tappar både sans och vett.

collage

Nådens år 1980 stod varannan lägenhet ledig i Sveriges 8:e mest utsatta stadsdel.
Jag betalade 603:59 kr i hyra inklusive el; 1 895:26 kr med dagens penningvärde.
Nu finns inte en endaste liten städskrubb att hyra.
Mäklaren sa att bostadsbubblan spricker i maj.
Idag är jag glad att jag har en bostad och betalar 2 414 kr.
Exklusive el.
För samma oansenliga paradvåning.

IMG_20160116_083329

Min amulett ska skydda mot onda tankar.
Avundsjuka och jalusi.
Missunnsamhet och oginhet.
Ogudaktighet och omoral.
Syndafördärv och uselhet.
Den funkar sådär.
Dags att börja ladda inför melodikrysset.

God morgon!

2 reaktioner på ”Sakta lägger båten ut från land

Kommentera

