Livets källa

Det finns ingen lycklig barndom, sa Annette Kullenberg samma dag som jag slutade läsa tidningar.
Fan tro´t, när man ser kvasistjärnorna på slottet.
Sen växer man upp till en medelmåttig och självgod skådespelare.
Det är mycket nu.
Hoppas Marika styr upp det hela.

IMG_20160117_085556

En helt vanlig vecka har gått och en dito väntar.
Nästa stora dag att fira äro konungens namnsdag.
Eljest är det jämngrått ända fram till påsk.
Lyssnar på Efter sex med Ulf Elfving.
Det är minus nio och jag ska kasta mina gamla videoband.

IMG_20160117_085517

Slänga ut det gamla invanda och börja på nåt nytt.
Hur blir man bekant med en vänsäll katt.
Misstänker att det inte räcker med gossaktig charm.
Först skall vi dock tråna efter en hägrande vår.
Dags att bädda sängen.

God morgon!

 

4 reaktioner på ”Livets källa

  1. Ja, vad gör man med dom där gamla banden om man inte har en spelare…?
    Vet att det finns människor som virkar kassar och annat användbart? … alltså av gamla kassett- och VHS-band. Såsom man förr klippte upp mjölkpåsar i plast och gjorde trasmattor av dem, eller väskor av gamla kaffepaket… människan är påhittig då det vill säga.
    Ursäkta denna långa utläggning om sånt jag kom på då jag läste dina inlägg.
    Och ändå är jag inte hantverksmänniska… bara vet att man tog allt till vara efter kriget.
    På mode åter allt slags återanvändning 🙂
    Gonatt!

    Gilla

Kommentera

