Turn turn turn

VHS-spelaren käkade band.
Kastade den och alla kassetter.
Såg Min lilla syster med Amy Daimond och grät floder.
Det går att göra bra film.
Amy är en allkonstnär.

IMG_20160117_180021

Lyssnar på Mary Hopkin.
Ska kasta alla mina cd-skivor.
Har alltid hatat dem.
Tror det har med dålig tajming att göra.
Nu fattas bara att en domstol i det kommunistiska USA förbjuder Spotify.

IMG_20160117_180103

Imorgon bespetsar jag mig på Ica Maxi.
Har glömt varför, men det ger sig.
Nu stänger vi denna gudsförgätna helg och blickar framåt.
There’s no business like show business.
Jag tror på det goda livet.

God kväll!

4 reaktioner på ”Turn turn turn

Kommentera

