Otium cum dignitate II

Häromdagen satt jag och försökte lista ut hur många gitarrister det fanns i Eagles.
Kollade på YouTube.
Jag har aldrig varit en akademiker.
Rock´n´roll ska man lyssna på med öppna sinnen.
Ergo; många gitarrer var det.

IMG_20160119_114544

Har aldrig ägt en Eagleskiva.
Jag var för ung när det begav sig.
Nu lyssnar jag dagligen på sunkig gubbrock.
Frid över alla fallna gamla hjältar och hjältinnor.
Man borde resa en staty.

IMG_20160119_114619

Faller gör vi alla förr eller senare.
Nästa år är jag sextio.
Gammal som gatan.
Jag hoppas få njuta mitt otium i Småland.
Om Gud vill och byxorna håller.

IMG_20160119_114621

Först ska vi vänta ut rysskylan.
Efter vinter kommer vår.
Jag tror på en rekordsommar i år.
Tills dess är det lika bra att göra så gott det går.
Hotel California – just sayin´.

God afton!


 

Kommentera

