Victim of love

Ett tag funderad jag på att gå ner till Karstorp.
Det har jag slagit ur hågen.
Semlorna till trots som finns på fiket.
Tror det blir städning istället.

IMG_20160121_103905

En gång var jag på rättegång.
Det var studiebesök och ett eländigt rattfyllos stod inför skranket.
Nu pågår den tragiska Lisa Holmrättegången nere i stan.
Jag tänker inte gå dit.

IMG_20160121_103848

Mitt straffregister är ett oskrivet blad.
Jag har inga betalningsanmärkningar eller registrerade skulder hos fogden.
Så går det när man inte har ett liv.
Tänker inte råna en bank på gamla dagar.

20160121_163344633_iOS

Tror nog det ska ordna sig ändå.
Jag har planer på att emigrera till Småland.
Där skall jag skära guld med täljkniv och njuta mitt otium.
Kärleken förde oss samman.

God förmiddag!

2 reaktioner på ”Victim of love

Kommentera

