When the levee breaks

Snart är den vita massan ett minne blott.
Det bor en snickare i lägenheten ovanför.
Han heter troligtvis Josef och bygger en krubba.
Ibland hör jag ljudet av en centrifug.
Igår var både ambulans och polis här.
Må män som hatar kvinnor brinna i helvetet.
För övrigt är det lugnt i trappuppgången.

20160124_170838813_iOS

Det är söndag afton och jag har tagit en tupplur.
Stundom tager jag mig en skiva barkis.
Började se en film som jag inte tänker se klart.
Radion spelar Hendrix och därefter Chicago.

20160124_171438102_iOS

36 år i exil.
I ett främmande land med ett främmande språk.
Snart flyr jag misären i Sveriges 8:e mest utsatta stadsdel.
Jag är för gammal.
I Småland bär alla kvinnor krinolin och herrar bonjour.
Åtminstone på söndagar.
Sedan har man en katt som heter Alice.

God kväll!

2 reaktioner på ”When the levee breaks

Kommentera

