Baby don´t you do it

Har avnjutit en kvällsmacka med leverpastej.
Ska ge mig i kast med veckans reklamutskick.
Uj uj uj…vad billigt.
Finner en viss njutning att läsa pappersannonser.
Snart har jag glömt hur man läser en tidning.
Skyll inte på mig.

IMG_0491

Karstorpssjön låg kvar på sitt vanliga ställe.
Brun och majestätisk.
Jag kommer sakna dig från djupet av mitt hjärta.
Du gav en rastlös själ svalka och rekreation.
Minns med fasa när jag krossade den mäktiga sjön med en gummibåt.
En vacker dag skall jag komma tillbaka och fånga gammelgäddan.

IMG_0484

Vem bryr sig om en sunkig idrottsgala.
Kan lika gärna sortera tvätt.
Min far hade plockat fram sin cykel.
Blidvädret lär hålla i sig.
Jag kände av en gammal krigsskada i benet.
Konditionen var inte på topp.

IMG_0507

Ska gå igenom garderoben.
Har en kasse med Slas och en kasse med Maria Lang som jag inte vill kasta.
Det som slår mig mest är vad lite saker jag äger.
Jag är en stackars fattig sate och vet inte bättre.
Zlatan är större än påven.
Men tji Jerringpriset.

God kväll!

Kommentera

